Skip to content

Salesforce teknologi och digital transformation

Vill du öka försäljningen, skala upp din business och vinna kunder för livet?
Välj Salesforce, världens främsta CRM-plattform!

Visa översikt
Vad är Salesforce?

Vad vinner du
Fördelar

Utforska lösningar
Action Plan

Vilka har litat på oss
Kundframgångar

ÖVERSIKT
Vad är Salesforce?

Med enkla ord, Salesforce är en kraftfull och mycket anpassningsbar CRM-plattform som sätter dina kunder i centrum och som kan bli ”a single source of truth” för alla avdelningar i ditt företag.

Customer 360 är en plattform som samlar de nyaste Salesforce teknologierna – du väljer själv de bitarna som kommer att gagna ditt team mest. Med hjälp av Customer 360 kommer du att fördjupa dina kundrelationer och öka dina teams produktivitet.
Ta hand om hela kundlivscykeln – från och med den stunden dina säljare får in nya leads tills de blir lojala kunder.

Salesforce Customer 360 tillhandahåller lösningar som driver ditt företag framåt: från ledande teknologier inom försäljning, kundservice, marknadsföring och e-handel, via smarta analyslösningar och integrationer med andra kärnsystem i ditt företag, till avancerad AI, utbildningsplattformer för dina medarbetare och en enorm marknadsplats där du hittar tusentals förintegrerade applikationer.

Men det är inte allt! 2020 började Salesforce och Slack samarbeta för att skapa en ännu bättre Customer 360-upplevelse. Nu kan alla – dina medarbetare, partner och kunder – ha en gemensam arbetsyta och jobba tillsammans på ett enklare sätt, var än de befinner sig. Dela filer, organisera videosamtal och stäng affärer på distans – upp till fyra gånger fortare än tidigare!

När ska jag implementera Salesforce?

I takt med att ditt företag växer måste du börja leta efter lösningar som kommer att hänga med. Salesforces ekosystem erbjuder ett brett utbud av produkter för företag av alla storlekar och inom olika branscher.

Vill du vara säker på att Salesforce är det bästa valet för din organisation? Här finns det några anledningar till varför du bör vara intresserad av världens bästa CRM-plattform.

  • du ​​vill ha all data på ett ställe istället för att använda flera system för olika avdelningar som försäljning, marknadsföring eller kundsupport,
  • du ​​vill lära känna dina kunder bättre,
  • ditt mål är att höja din avkastning,
  • du ​​vill kunna förstå resultaten av dina marknadsföringsaktiviteter mer exakt,
  • du ​​vill ge dina kunder den bästa service du kan,
  • dina nuvarande lösningar är inte skalbara och hänger inte med din verksamhets tillväxt,
  • du ska kunna arbeta var som helst, 100% på distans,
  • du ​​letar efter en helt molnbaserad IT-lösning som inte kräver installation på datorer.

Om implementationer
Vilken typ av implementationsprojekt blir bäst för din organisation?

Quick Win Implementering

Snabb implementering av Salesforce är designad för mindre företag eller team som behöver en enkel systemkonfiguration. Den grundläggande implementeringen (till exempel av Salesforce Sales Cloud) är ett projekt som vanligtvis innefattar några licenser (användare av systemet) – du kan börja ditt arbete i systemet med till och med en licens och utveckla systemet i takt med att organisationen växer.

Denna typ av implementering börjar med en workshop med kunden. Målet här är att få full förståelse av företagets behov och specifika affärsprocesser. I detta skede brukar vi rekommendera vilka av Salesforce funktioner kommer att vara de mest nödvändiga för organisationen och vilka områden av verksamheten som kan förbättras. Detta steg, affärsanalys, tar vanligtvis en dag på kundens kontor.

Efter att ha slutfört den inledande workshopen fortsätter vi att konfigurera systemet och anpassa det till kundens behov och önskemål, enligt konceptet som skapades under workshopen. När konfigurationen är klar kan kunden börja testa levererade lösningar. När testfasen är över blir systemet färdigt att användas.

För små och medelstora företag

Endags-workshops

Konfiguration

Snabbt resultat och systemstart

Digital Transformation Roadmap/Utökad Implementering

Utökad implementeringen av Salesforce är designad för medelstora och stora organisationer. Denna typ av service är en garanti för att systemet är helt anpassat efter kundens behov. Vanligtvis omfattar en sådan implementering mer än en Salesforce-app (till exempel en integration av Sales Cloud, Pardot och Service Cloud).

När man har bestämt sig att implementera ett mer komplex projekt är det avgörande att ha en gedigen digitaliseringsstrategi och en erfaren partner som tar hand om alla viktigaste aspekter av ett implementeringsprojekt. Vår uppgift är att bygga skräddarsydda lösningar för att tillgodose de mest komplicerade affärsbehoven. Dessutom integrerar vi även systemet med andra verktyg och appar som används av våra kunder. Vi fokuserar på lösningarnas användbarhet och tillförlitlighet så att våra kunder kan fokusera på sin kärnverksamhet.

Hur mycket tid ett utökat projekt kommer att ta beror på projektets storlek, antalet implementerade lösningar och antalet användare av den framtida Salesforce-appen.

Den viktigaste framgångsfaktorn i denna typ av projekt är djup förståelse av kundens behov vilket tar plats under den inledande workshopen. Resultatet av den fasen är ett brett implementeringskoncept baserat på upptäckter från affärsanalysen. Workshops brukar pågå i minst två dagar och bör ta plats på kundens kontor.

Med ett klart implementeringskoncept är det dags att starta konfigurationen av systemet. Vi arbetar med två veckors iterationer, vilket innebär att vi varannan vecka levererar specifika delar av projektet vilka konsulteras ständigt med kunden. Fördelen med vår metodik är att kunden kan bli mer bekant med systemet så snart som möjligt. Det gör möjligt att undvika situationer då det levereras lösningar som inte överensstämmer med kundens idéer och förväntningar.
Det är även värt att nämna att beroende på våra kunders behov kan vi nästan obegränsat anpassa er Salesforce-instans, vilket säkerställer den bästa möjliga upplevelsen. Med hjälp av Salesforce-teknologier kan vi till och med bygga anpassade komponenter från grunden – allt för att skapa en skräddarsydd lösning som kommer vara användarvänlig och effektiv.

Implementationsfaser

Varje projekt är unikt, men vanligtvis är en mer komplex Salesforce-implementering uppdelad i fyra nyckelstadier och framgången för var och en av dem mäts med hjälp av flera faktorer.

1. Lösningsdesign

I början av projektet är vårt mål att tillsammans med kunden definiera en lågnivådesign av det implementerade systemet. Vi gör allt för att förstå era processer och strategiska mål och sedan samlar vi ett projektteam, diskuterar projektets omfattning, bygger en heltäckande IT-arkitektur, skapar projektdokumentation samt definierar hur projektframgång kommer att mätas. Vi väljer äeven Salesforce-superanvändare på kundens sida. Om några komplexa delar kräver en mer detaljerad analys och beskrivning, särskilt vid integrationer med andra system, skapar vi Proof of Concept (POC) av våra lösningar.

2. Bygg

Vi skapar ett robust och skalbart system, kontrollerar progress i projektarbeten regelbundet och tillhandahåller transparenta rapporter, planerar strukturen för framtida integrationer mellan Salesforce och andra system, definierar en tydlig projektplan där både roller och tidsplanen beskrivs. Projektarbetet är vanligtvis uppdelat i tvåveckorssprints.

3. UAT (User Acceptance Tests)

Som en del av UAT-fasen skapar vi testscenarier för användare, ger dem tillgång till en säker testmiljö, samlar in feedback från alla inblandade parter och lär ut nya systemanvändare. Data förberedds för migreringen till den nya miljön och våra specialister definierar ramar för att genomföra system-deployment.

4. Go-live och hypercare

I den fasen planerar vi bytesperioden från gamla system till ett nytt Salesforce system. Sedan sjösätter vi systemet och utbildar dess användare så att de känner sig bekväma och färdiga att använda det. Sedan hanterar vi även de viktigaste uppdateringarna – både så kallade Salesforce-releaser som sker tre gånger per år samt förbättringar som kunden önskar sig. Vi stödjer kunderna att leda förändringen som är relaterad till nya system för att säkerställa att de verkligen drar nytta av dem. Dessutom mäter vi också resultaten och agerar därefter.

För tekniskt och operativt avancerade organisationer

Anpassade objekt och integrationer

Skräddarsydda lösningar
Samarbete i tvåveckors iterationer

Komplexa tester

VAD VINNER DU?

Fördelar

Öka produktiviteten: Hjälp dina anställda att jobba smidigare och minska antalet fel med hjälp av Salesforce – nu finns alla system och applikationer på en plats!

Säkerheten: smidigt och säkert dataflöde mellan två eller flera plattformar tack vare ett skräddarsytt API

Enkel access: användare av dina system och applikationer kan logga in i dem enkelt – och på dina villkor

Konkurrensfördelar: börja samarbeta med nya affärspartners och integrera era IT-lösningar för enklare dataflöden

Kostnadsreduktion: njut av lägre underhållskostnader och inga downtimes tack vare systemintegration i din organisation

Kundupplevelse: genom att integrera flera plattformar säkerställer du en ännu bättre användarupplevelse vilket i sig själv leder ditt ökad lojalitet till ditt varumärke!

Hur jobbar vi?
Action Plan

600+
Projekt

150+
Specialister

Vår Approach

Kundens behov ska alltid stå i fokus – det är vår filosofi. Sedan är det vår roll att välja de bästa teknologierna att möta dessa behov.
Vi har valt att jobba med Salesforce lösningar eftersom vi tror att det är denna flexibla plattform som är den bästa lösningen genom vilken vi kan hjälpa våra kunder att nå deras affärsmål.

Världen rusar och affärsprocesshantering ska hinna ikapp. Ingen har tid att använda traditionella softwares som bara fungerar på den enheten de installeras på. Mer och mer data finns i molnet och varje dag ser vi vilka mätbara fördelar detta har för olika verksamheter.

A team of IT
integration specialists

We have carried out many integrations of varying complexity. The most important thing for us is a thorough understanding of the client’s needs – we learn what data must be available to users, how it will be searched, where it will be stored, etc.

Our philosophy/approach

Our philosophy is to put our customers’ business needs first. Then comes time to choose the optimal technology to meet these needs. We chose to implement Salesforce technologies because we believe that this flexible platform is the best solution by which we can help customers achieve their business goals.

The world is rushing and the pace of business process management is increasing. Today there is no time for using traditional software, which is bound to the computer on which it is installed. We keep more and more data in the cloud. We believe that this is a tendency that should be followed because it brings measurable benefits to businesses.

THEY TRUSTED US

Client Success Stories

See how our customers overcame their challenges thanks to Salesforce Sales Cloud.
We encourage you to read the success stories below!

DevSkiller: Implementation of Sales Cloud & Change Management

Learn More

Orkel Direkte AS: Implementation of Sales Cloud & Change Management

Learn More

SCRIVE: Implementation of Sales Cloud & Change Management

Learn More

Read More

Testimonials

Slide

Cloudity was responsible for customization of Salesforce platform to correspond with Aava Mobile GmbH needs, configuration and development of Salesforce solution for supporting the support team and bringing them convenient working conditions, configuration and development of Salesforce Communities solution for Aava Mobile's customers and partners.
I confirm the proper quality of delivered services as well as the necessary knowledge and experience of consultants who led the project. I recommend Cloudity as a Salesforce consultancy services provider.

Sven Johannsen
Chief Sales Officer, Aava Mobile GmbH

Slide

AMX Germany GmbH started the cooperation with Cloudity at the end of December 2020. We entrusted Cloudity with the implementation of Salesforce Revenue Cloud. The goal was to implement the solution at the earliest convenience. Therefore, the project was conducted in the agile methodology to provide more flexibility as well as efficiency to achieve optimal results.
The project lasted a month and the solution was released after a three-week implementation.
We are very pleased with the results of the project and recommend Cloudity as an experienced and trustworthy Salesforce consultancy services provider. Our cooperation has been very productive and we are looking forward to working with Cloudity in the future!

Sebastian Paasch
Managing Director, AMX Germany GmbH

           

Har du frågor om våra lösningar?

Hi!

Behöver du mer information?
Fyll i formuläret eller kontakta mig via LinkedIn.

Piotr Borkowski

Account Executive, Digital Transformation Advisor

Behöver du mer information?

Fyll i formuläret eller kontakta mig via LinkedIn.

Piotr Borkwoski
Account Executive, Nordics

Hey!
Please, leave your contact details.
I will contact you within one working day!

Arek Janik
Sales Manager

LinkedIn
Facebook